Blog

Valentina Bencic

Valentina Bencic

Zašto spuštanje cijena u kozmetičkim salonima i MLM marketing nisu dobar izbor?

Uvod

Današnje poslovno okruženje je izuzetno konkurentno, a poduzetnici se često suočavaju s pritiskom da privuku više klijenata i ostvare veći profit. Dva pristupa koja su često razmatrana su spuštanje cijena u kozmetičkim salonima i upuštanje u MLM (multi-level marketing) marketing. Međutim, u ovom članku ćemo istražiti zašto ovi pristupi možda nisu najbolji izbor dugoročno i kako mogu negativno utjecati na ozbiljno vođenje posla.

Spuštanje cijena u kozmetičkim salonima

Problem s spuštanjem cijena

Kratkoročna Prednost

Spuštanje cijena u kozmetičkim salonima može privući veći broj klijenata u početku. Ljudi često traže prilike za uštedu novca, pa će privučeni nižim cijenama posjetiti salon.

Dugoročne Posljedice

Međutim, dugoročno gledano, spuštanje cijena može imati ozbiljne posljedice. Salonima će biti teže održavati kvalitetne usluge jer će morati štedjeti na materijalima i osoblju kako bi pokrili gubitke uzrokovane nižim cijenama. To može dovesti do nezadovoljstva klijenata i gubitka reputacije.

Gubitak Reputacije

Kozmetički saloni koji se često oslanjaju na spuštanje cijena mogu doći u situaciju u kojoj ih klijenti percipiraju kao jeftine i niskokvalitetne. To može ozbiljno narušiti njihovu dugoročnu održivost.

Image by <a href=”https://www.freepik.com/free-vector/flat-design-bankruptcy-financial-recession_7534344.htm#query=business%20fail&position=27&from_view=search&track=ais”>Freepik</a>

MLM Marketing

Što je MLM marketing?

MLM marketing, ili marketing putem više razina, poslovni je model koji se oslanja na regrutiranje novih članova koji zatim regrutiraju druge članove. Članovi zarađuju provizije na prodaji proizvoda i usluga, ali i na prodaji članstava.

Problem s MLM marketingom

Ovisnost o regrutiranju

Jedan od glavnih problema s MLM marketingom je njegova ovisnost o regrutiranju novih članova. Ovo može dovesti do prenapučenosti tržišta i teškoća u pronalasku novih regruta.

Veliki Broj Gubitnika

U MLM modelu, većina članova ostvaruje malu ili nikakvu zaradu. Veliki broj ljudi troši novac na proizvode i članstva, ali ne ostvaruje dobit. Ovo može dovesti do razočaranja i negativnog iskustva za mnoge.

Utjecaj na Hrvatsko Tržište

Danas na tržištu imamo razne primjere jeftinih edukacija koje upravo na ovaj način klijentima sugeriraju pristup tržištu niskim cijenama i regrutiranje sve više polaznika bez razmišljanja o tome kako je tržište Republike Hrvatske vrlo limitirano. Ova praksa može dovesti do prezasićenja tržišta i otežati uspjeh i održivost poslovanja.

MLM

MLM

 

Dugoročne Posljedice

Gubitak Integriteta

Pokušaj da se poslovni uspjeh postigne putem spuštanja cijena ili kroz MLM marketing može dovesti do gubitka integriteta i povjerenja kod klijenata. Dugoročno gledano, poslovni modeli koji se oslanjaju na ovakve strategije često ne uspijevaju održati visoku razinu povjerenja i lojalnosti klijenata.

Nedostatak Održivosti

Spuštanje cijena i MLM marketing često su kratkoročni pristupi koji mogu dovesti do brze zarade, ali i do brzog kraha. Dugoročno, poslovi trebaju graditi održive temelje i razvijati lojalnost klijenata na temelju kvalitete proizvoda i usluga.

Zaključak

U današnjem poslovnom svijetu, spuštanje cijena u kozmetičkim salonima i upuštanje u MLM marketing mogu izgledati privlačno zbog kratkoročnih prednosti. Međutim, dugoročno gledano, ovi pristupi često nisu održivi i mogu dovesti do gubitka reputacije, povjerenja i integriteta. Umjesto toga, ozbiljni poduzetnici trebaju razmotriti dugoročne strategije koje se oslanjaju na kvalitetu proizvoda i usluga kako bi uspješno vodili svoj posao.

FAQ

Česta Pitanja

1. Zašto spuštanje cijena može privući više klijenata kratkoročno?

Spuštanje cijena privlači klijente koji traže prilike za uštedu novca.

2. Kako spuštanje cijena može utjecati na kvalitetu usluge u kozmetičkim salonima?

Spuštanje cijena može dovesti do smanjenja kvalitete usluge jer salonima može nedostajati resursa za održavanje visokih standarda.

3. Što je MLM marketing i kako funkcionira?

MLM marketing je poslovni model koji se oslanja na regrutiranje novih članova koji zarađuju provizije na prodaji proizvoda i usluga.

4. Zašto većina ljudi u MLM marketingu ne ostvaruje profit?

Većina ljudi u MLM marketingu ne ostvaruje profit zbog visoke konkurencije, prenapučenosti tržišta i ovisnosti o rekrutiranju.

5. Koje su dugoročne posljedice spuštanja cijena i upuštanja u MLM marketing?

Dugoročne posljedice ovih pristupa mogu biti značajne. Spuštanje cijena može dovesti do toga da salonima nedostaje sredstava za održavanje visokih standarda, što rezultira nezadovoljstvom klijenata i gubitkom povjerenja. Osim toga, salonima može biti teže privući kvalificirano osoblje i zadržati ga, što dodatno utječe na kvalitetu usluga.

Što se tiče MLM marketinga, dugoročne posljedice mogu se očitovati u prenapučenosti tržišta i poteškoćama u pronalasku novih regruta. Osim toga, većina članova može ostvarivati malu ili nikakvu zaradu, što dovodi do razočaranja i negativnog iskustva.

 

Autor: Goran Bencic, MBA, B.A. Marketing

Share this post